آموزش تصویری کم کردن حجم فایل apk اپلیکیشن فلاتر 😍

یکی از دغدغه های برنامه نویسان گرفتن خروجی apk با حجم پایین است. و اکنون که فریمورک محبوب فلاتر هر روز برنامه نویسان زیادی رو به خود جزب میکند! مسلما این دغدغه ها هم بیشتر شده! چون خروجی یک اپلیکیشن ساده فلاتری در حالت پیشفرض 16 مگابایت است. که این زیاد جالب نیست و به نسبت حجمش بالاست.

اما جای نگرانی نیست چون همیشه یه پلن B وجود دارد😄.در این آموزش میخواهیم قدم به قدم روش کاهش خروجی apk فلاتر رو آموزش دهیم. راستی یک آموزش کامل دیگه به عنوان آموزش خروجی گرفتن apk اپلیکیشن فلاتر در سایت وجود دارد اگه خواستی یه سر بهش بزن ، حتما واست مفید خواهد بود. خب بریم سراغ آموزش.

اگر از فلاتر خروجی معمولی بگیرید یعنی همون دستون flutter build apk. میاد برای همه دستگاه ها از لحاظ cpu یه اپلیکیشن واحد درست میکنه ولی این به کار ما نمیاد. چون اگر کد پیشفرض فلاتر رو خروجی بگیریم نزدیک 16 مگابایت میشه! و برای اپلیکیشن های پیچیده تر قطعا حجم هم بالاتر میره. تصویر زیر نمونه خروجی معمولی است.

آموزش تصویری کم کردن حجم فایل apk اپلیکیشن فلاتر 😍

کاهش حجم خروجی برنامه فلاتر

برای کاهش خروجی لازم است که بیاییم اپ رو برای هر دستگاه مختلف از هم جدا کنیم! برای اینکار کد زیر را در ترمینال وارد کنید.

flutter build apk --split-per-abi

حالا شروع میکنه به ساخت فایل جداگانه apk که در نهایت با تصویر زیر رو به رو می شویم.

آموزش تصویری کم کردن حجم فایل apk اپلیکیشن فلاتر 😍

که در کمال خوشحالی می بینیم که اپلیکیشن ما از 16 مگابایت به 5 مگابایت کاهش پیدا کرده و این خیلی است.😍 خب برای دسترسی به فایل نصبی، به در پوشه پروژه تون به مسیر رو به رو بروید. build > app > outputs > flutter-apk همانند تصویر زیر.

آموزش تصویری کم کردن حجم فایل apk اپلیکیشن فلاتر 😍

که در اینجا میتونید از فایل app-armeabi-v7a-release.apk استفاده کنید که در اکثر دستگاه ها اجرا می شود. امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید. با نظرات خودتون ما را دلگرم کنید.❤️️

دیدگاه کاربران
  • Salari601 2 اسفند 1402

    Thanks you!

  • Mark 22 شهریور 1401

    Thanks for your blog, nice to read. Do not stop.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *